....

från då och nu!
tider passerar och ibland kan man tycka det ät skönt, eller åt helvete.
Jag känner nu och har känt ett tag att tider som har varit är över har varit riktigt skönt,
Jag är inte samma människa som då och nu, än helt annan person, det är sjukt vad en människa kan
förändrar så mycket på grund av fel umgänge och mer saker och att man själv kan hamna där
och att man blir vilse helt lost i livet,
och jag kände att detta är inte jag, och det är inte så folk har sett mig 
och det är inte så jag vill bli sedd.
Jag ville ha en förändrig redan då, men det kändes lättare att skita i det
jag vet inte hur jag ska förklara det, men jag gömde det, jag log men var helt tom innom mig.
jag var trött och hade dålig attityd jag kunde inte visa respekt.
Jag tror kanske många fler hamnat på hel spår i livet och ni kanske oxå har haft
jävligt svårt att ta sig ur en ond cirkel som bar går och går och man finner inget slut,
för det var så jag kände.

Men jag har tagit mig ur den där cirklen, jag fick luft och bröt den,
för att det var de jag ville, och jag visste att min familj och mina nära kära mådde skit för hur
jag betedde mig, och jag kan förstå dem idag men inte för ett tagsen.
jag har bett om ursäkt, men helt ärligt kommer jag aldrig kunna gottgöra dem.
jag var helt enkelt hemsk.
Min pappa och yvonne som bara försökte hjälpa mig reste jag ragg emot
utan nått att bli arg för, jag insåg inte själv att jag rent ut sagt va ett svin
jag lyssnade inte, jag skit totalt i vad min pappa sa , jag kom inte hem om jag inte ville
och där låg pappa orolig och besviken. 
helt sjukt vad jag har ångest.

jag började umgås med fel personer, dem tog min energi 
och jag trodde jag hade kul, jag trodde att jag mådde bra, men alla gånger
jag längtade hem till min familj, det var många gånger jag önskade att jag inte var där jag var.
men hade svårt att säga nej till vara med en person,
kändes som den personen bestämde över mig, jag hade inget att säga.
jag kunde inte säga ifrån utan att det blev surheter, jag fick inte göra som jag ville.
skulle jag hem, då var jag än dålig kompis.
skulle jag till min kille då va jag oxå än dålig kompis.
Johan märkte detta och visst pratade jag med honom om detta
jag ville inte va med den personen det ville jag inte, men hade så svårt att säga nej.
johan hjälpte mig, han räddade verkligen mig ifrån allt detta.
och det är jag evigt tacksam för.
Men tänk er själva höra att än så kallad vän står och säger : om inte jag är lycklig 
så ska inte du heller vara de!

jag fattar inte vad jag tänkte med, men dum i huvudet var jag.
jag ångrar allt, ja det gör jag.
kolla mitt liv nu,
inget bråk mellan mig och pappa, han behöver inte må dåligt 
för hur jag beter mig, yvonner har sagt flera gånger : eriika du ser sjukt mycket lyckligare ut nu.
och massor saker, dem är glada att jag inte umgås med personen längre och jag förstår dem, 
johan är hur glad som helst, för varför ska jag sitta och ta emot skit och mår dåligt av en kompis
jag har sagt ifrån jag har sagt vad jag tycker , jag mår bra nu jag är lycklig
jag är glad för alla stunder då jag och yvonne satt och snacka och allt löst sig igen.

Nu funkar allt kanon nu.
bor tillsammans med min älskade pojkvän och har en underbar familj som älskar mig
och stöttar mig till 120 % 
och en kille som försvarar mig till 120%
och alla mina vänner som ger mig kraft och glädje ni mina äkta vänner 
som bryr sig, som uppskattar mig, ni ska veta att ni gör mina dagar !


Tack pappa & yvonne och johan
för att ni fick mig att inse att jag var tvungen att få ett avslut på allt.
och att ni räddade mig och jag blev den lyckligaste i världen.
jag älskar er ♥

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback